چهار ویژگی جدید iPhone که باید از آنها استفاده کنید.

آخرین بروزرسانی نرم افزاری اپل یعنی iOS 15، ویژگی های جدید هیجان انگیز و فوق العاده ای را برای iPhone و iPad به ارمغان می آورد.

اگر قبلاً گوشی خود را بروز کرده اید، امکان دارد تعداد انگشت شماری از تغییرات سطح را مشاهده کنید اما اگر تحقیقات خود را انجام نداده اید، بسیاری از آخرین به روزرسانی ها را از دست می دهید؛ چرا که آنها فقط در زیربینی ما پنهان شده اند.

معرفی چهار ویژگی جدید iPhone

اکنون بگذارید با جدیدترین و بزرگترین نکات و ترفندهای آیفون به سرعت شما را مطلع کنیم که به زودی نمی توانید بدون آنها زندگی کنید.

FaceTime Links

در روزهای کنفرانس ویدئویی طولانی مدت و تماس های خانوادگی آنلاین، این یک ویژگی انقلابی برای ارتباط ویدئویی است. اینها به شما امکان می دهد پیوند خصوصی FaceTime خود را ایجاد کنید که می تواند با دوستان، خانواده یا حتی همکاران به اشتراک گذاشته شود تا آنها بتوانند با شما در تماس ویدیویی شرکت کنند.

هیجان انگیزترین بخش در مورد “پیوندهای FaceTime” این خواهد بود که حتی کاربران Android یا Windows می توانند از طریق FaceTime Links به آن بپیوندند که بدان معناست که هیچ کس از دست نمی دهد.

با Tag ها، به سرعت یادداشت های مهم را بیابید

در ویژگی جدید و کاربردی به برنامه Notes، اپل ویژگی ای به نام “Tags” اضافه کرده است که شما آن را به عنوان هشتگ تشخیص می دهید. اساساً افزودن برچسب ها یا هشتگ به یک یادداشت، به شما امکان می دهد یادداشت های خود را در یک دسته بندی، به راحتی قابل تشخیص و جستجو قرار دهید.

به عنوان مثال اگر شما در مورد ماشین ها یادداشتی را بنویسید، #cars را هشتگ خواهید کرد. سپس اپل به طور هوشمند متوجه علامت هش یا برچسب می شود و آن را به بخش برچسب های جدید در صفحه اصلی برنامه Notes اضافه می کند.

در نتیجه هر زمان که شما به دنبال یکی از یادداشت هایتان در مورد اتومبیل هستید، خواهید توانست بر روی # اتومبیل کلیک کنید تا سریعتر و راحتتر، همه و همه یادداشت های خود را در مورد اتومبیل ها پیدا کنید؛ زیرا آنها در یک لیست گروه بندی شده اند. بهترین بخش این ویژگی، آن است که خواهید توانست برچسب ها را در هر نقطه از یک یادداشت اضافه کنید و حتی یک برچسب را در یک یادداشت برای دسته بندی آن دست نویس کنید.

کپی و چسباندن متن از عکس ها

این ویژگی جدید، واقعا شما را به وجد خواهد آورد. در واقع این فناوری، “متن زنده” نامیده می شود که می توانید متن را از عکس ها کپی و جایگذاری کنید.

هوش مصنوعی موجود در تلفن شما توانایی این را دارد که متن را تا حدی شناسایی کند و با حاشیه های زرد آن را برجسته کند و یا می توانید به سادگی بر روی متن صفحه ضربه بزنید تا آن را انتخاب کنید. متناوباً یک نماد کوچک (اسکن) در گوشه سمت راست پایین وجود دارد که وقتی آن را فشار می دهید، ویژگی متن زنده فعال می گردد و تلفن شما متنی را که در تصویر دیده می شود، برجسته می کند.

باورنکردنی تر این است که این ویژگی حتی روی یادداشت ها یا کلمات دست نویس کار می کند و می تواند هفت زبان مختلف را ترجمه کند! فقط ضربه بزنید و ترجمه کنید!

حالت تمرکز یا Focus mode

حالت فوکوس یک از چهار ویژگی جدید iPhone جدید خوش آمدید در iOS 15 هست که به شما امکان می دهد سفارشی کنید که اعلان ها چه زمانی نمایش داده شوند؛ برای افرادی که نیاز به تمرکز بر روی یک کار دارند یا اگر فقط نیاز به کمی استراحت بدون حواس پرتی دارند، بسیار مناسب خاهد بود.

این تکنولوژی بسیار شبیه به حالت Do Not Disturb است که مدتی است در iPhone وجود دارد اما با سفارشی سازی بسیار بیشتر در آیفون های جدید به کار گرفته شده است. برای یافتن Focus به تنظیمات> Focus بروید و در ادامه گزینه روشن کردن Do Not Disturb یا تنظیم حالت فوکوس شخصی، کاری و یا خواب خود را مشاهده خواهید کرد.

نتیجه نهایی

در آخر باید گفت به سادگی می توانید روی یکی ضربه بزنید تا یکی از این حالت ها فعال شود. اپل این تنظیمات را در اختیار شما قرار می دهد تا بتوانید انتخاب کنید که چه کسانی می توانند با شما تماس بگیرند و چه برنامه هایی می توانند در شرایط خاص فوکوس برای شما اعلان ارسال کنند.

مقالات مرتبط:

ماکروسافت در ارزشمندی، از شرکت اپل پیشی گرفت

برای نوشتن دیدگاه باید وارد بشوید.
فهرست